Şiir Yorumlama(!) Örnekleri

 

OLAY! OLAY! OLAY!

 

Artık okur gibi göründüğünüz şiirlere 'Nası bi yorum yascas yav? ! Şaştım kaldım anasını satiimm! ! ' diyerek şaşmanıza gerek kalmadı.
Baktım bu durumda olanları kimse düşünmüyor, baktım insanlığın bu bölümüyle kimse ilgilenmiyor, üzüldüm ve "Bari ben el atayım, sevaptır!" deyip dakikalarca kafa yorarak el attım ve aşağıdaki hazır yorumları sizler için yazdım.

Bu çalışmam için hiç bir ücret talep etmiyorum!

Aşağıdaki hazır yorum örneklerini hiç bir kaygıya düşmeden her şiirin altına yazabilirsiniz. Sizin adınıza bunu ben yaptım. Hatta sizin adınıza ne tür şiirlerin altına hangi yorumu yazmanız gerektiğini bile birkaç örnek ile saptadım. Adınıza karar verenlere sadık olduğunuzu bildiğim için bana da sadık kalacağınızdan hiç kuşkum yok.

Tekrar ediyorum: Bu çalışmam için hiç bir ücret talep etmiyorum!

Hadi, önaçıklamayı okuyarak işe 'k[s]oyu[l]nun' artık, beklemeyin!

OLAY! OLAY! OLAY! KOPYELE VE YAPIŞTIR YÖNTEMİYLE ŞİİR YORUMLAMADA ÇIĞIR AÇIYORUM!

Ön Açıklama:

Sizlerin beni ışık hızıyla geçeceğine olan güvencim ile ben burada bir-iki şiir türüne yazılan 'en iyi yorum örneklerini' sunacağım. İlk bölüm genel yorumlardan oluşuyor. Nasıl bir şiir olursa olsun rasgele birini [teknolojinin gözünü seveyim! ] 'copy-paste' yani 'kopyele ve yapıştır' yöntemiyle yapabilirsiniz. Böylece bir gün içinde yüzlerce şiire yorum yazmış olacağınız gibi, en çok yorumlayan ünvanına da sahip olabilir, hatta edebiyat dünyasına 'usta yorumcu' olarak girebilirsiniz. Şimdilik 9 örneğimiz bulunmaktadır

İkinci yorum bölümümüz, aşk şiirleri içindir. 11 örnek bulunmaktadır. Üçüncü bölüm didaktik nitelikli şiirlere yöneliktir. Konuyu bilseniz ve temadaki çarpıklığı görseniz bile ses etmeyecek, kutsamaya devam edeceksiniz. 5 örneğimiz bulunmaktadır ve son olarak da dörtlükler için 2 örneğimiz vardır.

Şu an toplam otuz [30] örneğimiz bulunmaktadır. E, bedava olunca bu kadar olur işte.. Fazlasını sizler yapacaksınız.

İŞTE ÖRNEKLERİMİZ! HEMEN KOPYELEYİP ŞİİRLERİN ALTINA YAPIŞTIRMAYA BAŞLAYIN!  GENEL YORUMLARDAN ÖRNEKLER:


1- Ya dost, sen bir harikasın yaaa! ! ! Ne güzel yazmışsın, aşk olsun! Kutluyorum!
2- Yürekten gelmiş abiii [ablaaa], yürekten gelmiişş! Yani ancak bu kadar yazılır! ! Helal olsun vallahi! !
3- Şiirdeki akıcılık Kızılırmak'ta bile yok şerefsizim! !
4- İmgeleri dansettirmişsiniz şiirinizde. Tebrik ediyorum efendim :)))
5- Bütün şiirlerini hayran kalarak okudum ve yorum yazdım. Puan bile verdim :))))
6- Sizi zevklen okumaya devam etçem.
7- Bu ustalık karşısında önünüzde eğiliyorum üstadım! ! !
8- Yüreyinise saalık ne güsel annatmışınız :))

Çok Önemli Not 1:

Okur gibi yaptığınız tüm şiirlerde kullanacağınız çok etkin bir sır vereyim: Şiirin bir bölümünü, ama bazen de tamamını kopye yapın ve altına 'Çok güzel olmuş. Saygılarımla' diye yazın. Böylece çok uzun yorum yazmış da olursunuz

AŞK ŞİİRLERİ İÇİN ÖRNEKLER:


1- Sevda bu işte yaa, aşk bu yaa :))))))))))
2- Aaahhh, ahhh! ! Bu şiir benim bam telimi salladı:((((((((
3- Bak işte, sevmiyorum diyorsun ama seviyorsun. Benden kaçar mı yaaaaa :))))))))))
4- Ayrılıklar aşkın güzelliğidir. İnşallah yeniden kavuşursunuz:((((
5- Ya seni aldatmasına bakma, aşk affedicidir. :)))))
6- Acayip güzel söylemişsin. Kalbi dua ile kutluyorum kardeş :)))))
7- Bu şiire yorum yapılmaz yaaa, nefis olmuş.... Benim şiirlerime de beklerim :)))
8- Bu şahane şiir karşısında aşkolsun diicem ama zaten aşkolmuş :))))))))))))))))))))))))))))))
9- Sen bu şiirle zaten yapacağını yapmışsın, senden günah gitmiş. Seni karşındaki anlamamış ki! ! !
10- Sizin gibi duygusal birine böyle bir ihaneti nasıl yakıştırıyorlar yaaa:((((Ne insanlar var yaaa:(((Hiç üzülmeyin, ben sizinle aynı fikri paylaşıyorum.

Çok Önemli Not 2:

Yazdığınızın bir anlamı olması şart değil, ama arada bir şiirlerin altına imgesel birşeyler yazın.

Örneğin:

“Şafak vakti ay ağlarken yakamozlar sohbet ediyorlardı
Oysa ben Kızkulesine bakıyordum bülbül misali”

 

 gibi şeyler yazın ve: “Çok içten gelen bir duygu seli olmuşsunuz, tebrik ederim!” diye ekleyin. Bu yorum biçimi, sizin çok bilgili olduğunuzu gösterir.

DİDAKTİK ŞİİRLER İÇİN ÖRNEKLER:


1- Tam felsefik bi şiğir olmuş. Ben şahsen kendim bu şiğiri çok beğendim.
2- Ne de güzel ders vermişsiniz, kaleminize kuvvet!
3- Ya hocam muhteşemsiniz valla billa.. Bana ne okumamı önerirsiniz. Sizin gibi değerli üstadlarımın yardımına çook ihtiyacım var. Yardım ederseniz çok sevinirim. Hayran oldum. Selam eder ellerinizden öperim :))
4- Okuduum şiyirler arasında en güseli bu oldu. Tamam güzel şiyirler felan okuduydum öncedende amma bu en güseli sizinkisiydi yani annatabiliyommu? ? ? ? ! ! ! ! !

Çok Önemli Not 3:

Yorumlarınızı bazen bu örnekte görüldüğü gibi harfleri bir büyük, bir küçük yazarak renklendirebilirsiniz. Bu yazı yöntemi, sizin ne kadar çok chat yaptığınızı, dolayısıyla ne kadar çok sosyal biri olduğunuzu gösterir. Yazınızdan sonra ekleyeceğiniz 'Zuhahahahaha' şeklindeki gülme 'efekti', sizin çok samimi ve şakacı olduğunuzu göstermesi bakımından önemlidir. [ Yandaki yorumu iyi inceleyin ] ÇoK DeRiN AnLaMlAr İçErİyOr Bu Şiİr. AnLaYaNa TaBiKiM ZuUhAahhAahHaaaa :))))))))

DÖRTLÜKLER İÇİN ÖRNEKLER:


1- Öyle bir dörtlük olmuş ki, her şeyi dört yandan açıklamış. Kalemine kuvvet arkadaş!
2- Ayyy, ne şirin bi dörtlüükkkk :))))) Dört satırdan oluşmuş vede ayrıcana küçük bişii yaaa :)) Yerimm yerimmm ay bunu çok sevdim beee.... Ben bu dörtlüğü kopye yapçam işte bana neee :))))


Edebiyat adına [! ] kolay gelsin!

 

19 Mart 2006

Yorum Yaz